My lifestory - Kapitel 1

Ska jag verkligen gå ut idag? massa paparazzi kommer attackera mig med massa kemeror, och jag orkar verkligen inte det, är det värt det? tänkte jag högt.

Men efter ett tag beslutade jag mig för att gå ut ändå, men jag ville absolut inte gå ut ensam en sån här fin dag, så jag bestämde mig för att ringa en av mina bästa vänner Demi.

- Hej det är Demi?
- Hej det är jag Selena, jag undrade om du ville följa med ut och shoppa?
- Ja gärna, skulle t änka mig och shoppa lite nya kläder till min garderob.
- Awesome, då kommer jag om 20 minuter ska bara fixa mig.
- Okej, ses.

Och sen la jag på luren och började fixa mig för min dag med Demi. Jag tog på mig min röda blus och ett par blåa vanliga jeans plus mina solglasögon, för det är en solig dag.

20 minuter efter jag hade lagt på luren så gick jag ut för att möte upp Demi vid DownTown som låg när oss bägge. Vi kramade om varann när vi mötes och senare gick vi på gatorna för att hitta något fint att köpa.

Efter vi hade gått i 5 minuter hittade Demi sin favorit butik som vi gick in i. I butiken så letade och letade vi efter någon fin klänning eller en tröja, men vi hittade inget. Så vi gick ut från butiken för att hitta en av mina favorit butiker Fover21 som ligger ett par minuter från där vi var.

Medans vi gick så pratade vi, och det var mycket trevligt, vi hade gått i 30 minuter utan att upptäckta att vi hade gått förbi min butik, men det var inte något större problem så vi fortsatte att gå.

När vi hade gått ungefär en timme så hade vi inte hittat någon intressant att köpa, men tillslut bestämde vi oss för att sätta oss på Starbucks för att vila våra fötter och ta något att svalka oss med för det var så varm ute. Så vi båda tog en Caffe macchiato och ett stort glas vatten. Vi satt och prata om alla olika saker mellan himmel och jord, men speciellt killar.

Jag såg massa pararazzi utan för men vi var så inne i pratandet så jag la inte märke till de så mycket. Vid 3 tiden på eftermiddagen så började vi bli klara och redo för att röra oss. När vi var ute i de soliga vädret så ringde Demi´s mobil och hon svarade.

- Det var min mamma, sa hon, jag måste åka hem direkt.
- Okej, men vi hörs senare i helgen då?
- Ja självklart, hej då, sa hon snabbt och sprang till bussen för att åka hem så fort som möjligt.
- Hej då!

Jag tog på mina solglasögon och ringde min kompis för att prata lite medans jag gick långsamt hem, för jag var väldigt trött i benen. Då började alla paparazzi komma bakom mig för att ta massa bilder, och då la jag på luren började jag gå ännu snabbare hem för att slippa dom.



När jag kom hem till mig var ingen hemma så jag ringde Demi för att kolla om hon hade kommit hem, men ingen svarade hemma eller på mobilen. Då tänkte jag att hon bara inte hade något av dom nära sig, det kan hända vem som hels.

Senare satt jag mig i soffan för att vila och tog tevekontrollen och satte på TVn och kollade om det hade hänt nått spännande, och jag slumrade till av att jag var så trött.

Jag vaknade av att det plötsligt knackade på dörren och jag gick och öppnade. När jag öppnade dörren stog....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Damdamdamdaaaa vad kommer hända nu och vem var det som plötsligt var utanför dörren utan för Selenas hus och vem pratade hon med vem var hennes "kompis"? Det får ni reda på i nästa kapitel. Komentera och skriv vad ni tyckte om det förta kapitlet.

Kommentarer
Postat av: LINNEA

åååh vad braaa :D

2011-02-12 @ 22:32:14
URL: http://iheartlautner.blogg.se/
Postat av: nejla

skitnajs :D

2011-02-12 @ 23:09:05
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

jag gillade det, men du kanske kunde kolla stavning och så innan du lägger upp det? ^^

2011-02-12 @ 23:18:52
URL: http://thethirdwife.blogg.se/
Postat av: itsabieberstory

läs gärna våra justin noveller :)

2011-02-12 @ 23:34:41
URL: http://itsabieberstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0