My lifestory - Kapitel 2

När jag kom hem till mig var ingen hemma så jag ringde Demi för att kolla om hon hade kommit hem, men ingen svarade hemma eller på mobilen. Då tänkte jag att hon bara inte hade något av dom nära sig, det kan hända vem som hels.

Senare satt jag mig i soffan för att vila och tog tevekontrollen och satte på TVn och kollade om det hade hänt nått spännande, och jag slumrade till av att jag var så trött.

Jag vaknade av att det plötsligt knackade på dörren och jag gick och öppnade. När jag öppnade dörren stog....


Demi utanför min dörr och såg helt svettig ut.

- Skulle inte du hem? frågade jag.
- Jo men ingen var hemma och det var låst, men jag kom till dig för att fråga om jag får låna din extra nyckel hem till mig för jag glömde min hemma?
- Okej, vänta ska jag hämta den.

Jag gik upp till mitt rum och letade efter nyckeln som jag skulle ge Demi, men jag letade och letade men till slut hittade jag den i min skrivbordlåda vid sängen. Jag gick ner igen för att lämna den. Demi tog nyckeln och sa tack. Vi sa hej då till varann och senare gick hon hem.

Klockan var runt 10 på kvällen och ingen av mina förläldrar var hemma, jag undrade var dom var. Men till sist så ringde jag mamma. Hon svarade inte men varför? tänkte jag för mig själv. I den här situationen skulle jag få panik och undra var dom var, men jag är för trött att bara tänka på tanken så jag gick upp till badrummet och tog bort mitt smink och kammade igenom håret innan jag skulle gå och lägga mig. Jag la mig i min säng och upptäckte att jag hade glömt att borsta tänderna, jag gick upp ur sängen för att borsta dom.

När jag borstade tänderna hörde jag en nyckel satte säg i låset och jag började springa ner men tandborsten i munnen och undra vem det var. Det var mamma och pappa som kom hem.

- Vart har ni varit? frådage jag hastigt.
- Vi har varit hos Eric och Emma, sa mamma.

Eric och Emma var en av mamma och pappa´s bästa kompisar, så dom hade varit hos under kvällen. Nu var klockan runt halv 11, jag går och lägger mig sa jag till mamma, och hon nickade.

- Sov gott, älskar dig sa pappa medans han pussade mig på pannan.
- Älskar er med, sa jag glatt tillbaka.

Jag somnade runt 12 tiden på natten och sov gott hela natten.

Jag vaknade på morgonen av att pappa slängde igen ytterdörren, jag sträckte på mig i sängen och tog på mig min ljusblåa morgonrock. Det stod omelett och bacon och ett nypressat glas juice när jag kom ner, som pappa hade säkert fixat åt mig. Jag såg en lapp som var vid tallriken där det stod:

God morgon älskling hoppas att du har sovit gott, förlåt att vi kom hem sent igår, men vi glömde bort tiden, den bara rann iväg. Din favvo Frukost står på matbordet och glöm inte att du ska vara i studion klockan 10.00.
Älskar dig, puss och kram mamma och pappa.

Pappa visste att det var min favorit frukost och började äta och kollade vad klockan var, den var runt 09.00 på måndag morgonen. Jag åt upp snabbt och gick senare in i badrummet och borstade tänderna och kamma igenom håret. Dom dagarna jag skulle till studium fick jag absolut inte sminka mig för det ska dom göra på plats.

Jag skulle till studion vid Hollywood för att spela in mitt serie som jag är med i "Wizards of waverly place" som går på Disney Channel.

Jag tog på mig mina mjukis kläder för att det var det lättaste att ta på sig, för jag hade lite bråttom. När klockan var kvart i så låste jag ytterdörren och hoppa in i bilen.

När jag var framme vid studion så såg jag Jake, jag sprang fram till han och gav honom en stor kram. Han är också med i serien, han spelar Max. Jag gick in i studion och David kom fram till mig, och sa att vi skulle repa tillsammmans.

David´s perspektiv
Jag ville gå fram till Selena och ge henne en kram men var jag för på då? Jag måste gå fram till henne, jag kan säga att vi ska repa. Ja, det kan jag göra! tänker jag för mig själv och gjorde det.

- Hej Selena!
- Hej.
- Ska vi repa tillsammans innan vi börjar? sa jag till henne med ett stor leende på läpparna.
- Ja det kan vi väll göra, sa Selena.

Var hon sur eller var hon bara inte intresserad? vad ska jag göra för att hon ska fatta att jag....

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Vad vill David, vad fattar inte Selena? Det får di veta i nästa kapitel, KOMENTERA KOMENTERA!






Kommentarer
Postat av: LINNEA

haha man fattar ju att han gillar henne :D

2011-02-13 @ 12:31:22
URL: http://iheartlautner.blogg.se/
Postat av: bea

nee det kan vara någon helt annat också, tihiih

2011-02-13 @ 13:26:11
URL: http://selenaslifestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0