My lifestory - Kapitel 5

Mamma kom hem och ropade på mig nerefrån. Jag gick ner och sa vad jag hade kommit med förslag för att bli bättre fokusering på min framtid för att plugga. Man kan ju ändå inte leva i filmbranschen, eller kan man verkligen det?

Min mamma tyckte att det var en bra ideé, det som jag diskuterade med David tidigare idag. Senare så beställde vi pizza för mamma orkade inte laga någon mat. Efter jag åt upp pizzan så var jag helt slut i kroppen så jag gick upp in badrummet och bortade i igenom håret innan jag skulle gå och lägga mig, och så fick jag inte glömma att borsta tänderna, sen gick jag och la mig.

Mamma kom in och sa god natt och släkt lampan och gick ner till vardagsrummet.


När jag vaknade upp nästa dag så hade det gått 1 vecka sen när vi beslutade oss att jag skulle ägna mer tid åt mina studier, och jag var inte ett tugg taggad på att sitta hemma hela dagen för att plugga. Jag längtade efter att plugget skulle bli klart för jag ville så gärna vara med i serien igen och jag saknade David för mycket.

När jag hade pluggat enda sen frukost så var det lunch, jag gick ner till köket för att förberädda lunch. Jag tog fram några ägg och mjölken som stod i kylen och mjölet som stod i skafferådet. Jag blandade ihop smeten så det blev svenska pannkakor, för svenska pannkakor är så mycket godare än amrikanska. Alla i USA äter amrikanska, man blir trött på amrikanska så jag gjorde än liten förändring på det.

Selena´s perspektiv
Tänk.. det hade gått 1 vecka sen jag träffade David och när vi hade så där mysigt på Alla Hjärtansdag. Ska jag ringa honom? ja varför ska jag inte göra det vi är ju bara vänner. Jag har ju pluggat mycket, så det räcker för idag.
Jag slåg en signal till David och han svarade på andra signalen:

- Hej Selena, svarade han glatt.
- Hej ska vi hitta på någonting? frågade jag han.
- Ja, det kan vi, när då tänkte du?
- Eeeh, kanske om en timme eller nått åt det hållet?
- Ja det skulle passa bra, ringer när jag är nära.
- okej, det låter bra, ses sa jag och slängde på luren för att göra i ordning mig.

Efter jag hade ring honom och ätit upp pannkakorna går jag upp för att fixa mig. När jag var i badrummet så sminkade jag mig och bortade igenom håret. Jag gick in i mitt rum igen för att ta på mig någon lätt och snyggt.
Jag hörde min mobil surra till och jag hann inte svara och senare hörde jag ett tutandeljud utanför mitt fönster.

Det var David med bilen, jag sprang snabbt ut till bilen och stängde igen dörren och låste.
Jag hoppade in i bilen där David satt och jag hälsade på han. Vart ska vi frågade han mig. Jag tänkte efter och hade ingen anning, vi kan väll bara vara med varann, vi kan väll åka och fika sa han till mig. Han startade bilen och körde till Starbucks som låg mitt i centrala Hollywood.

David satte på radion och skruvade upp volymen i det högsta och börja sjunga. Men efter att han hade sjungit en liten stund så börja jag sjunga med. När det hade gått 10 minuter så var vi framme vid caffet. Vi gick ut ur bilen och gick in i fiket.

Vi bägge beställde en caffe och och en kanelbulle. Vi satte hos vid ett bort vid fönstret som hade utsikt mot gatorna. När vi var klara så gick vi ut i det soliga vädret.

- Asså David, sa jag lite tyst och petade på hans axel.
- Ja, vad är det?
- Jag tror att jag går hem härifrån, det är inte så långt.
- Okej gör så du, jag hade det trevligt idag, sa han glatt.
- Jag med, hej då.
- Ses sa han snabbt och gav mig en kram.

När jag hade kommit fram till ett rölyse så lyste det orange jag sprang över för att inte det skulle bli rött. Medans jag sprang så krockaade i en kille och vi bäda rammlade på marken.

Jag kände hur mitt knä började blöda och killen jag stötte i sa förlåt medans han tog sin hand för att hjälpa mig upp. Men det var svårt att gå upp från marken för det gjorde så ont i knät. När jag  hade kommit upp så la jag armen om hans nacke för jag kunde knappt gå.

- Följ med hem till mig, så fixar vi såret.

Jag sa inget tillbaka utan att bara nickade till honom, medans det kom en tår åka ner på min kind. När vi hade kommit fram till huset så öppnade han dörren och vi gick in. Jag satt mig på en stol i köket medans han gick upp och hämtade saker för att stoppa blödningen.

Han kom ner med bandgage och sjukhustejp. Samtidigt som han fixade såret som en hjältleman så pressenterade han sig.

- Jag heter Alwin Scott och bor i det här huset med min familj och min hund.
- Gud vilket fint namn sa jag till han. Själv heter jag Selena Gomez, är det bekant?
- Nee, hurså?
- Äh, det var inget.

Sedans tog han tag i min hand och följde mig till...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vad skulle han föra henne någonstans, och vem var Alwin Scott engenligen?
KOMMENTERA NUUU

Kommentarer
Postat av: LoppanLovan :)

Spänannde! :)

2011-02-19 @ 16:38:15
URL: http://loppanlovan.blogg.se/
Postat av: maja

BRA

2011-02-19 @ 18:25:53
Postat av: liNNEA

braa :)

2011-02-21 @ 22:04:22
URL: http://iheartlautner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0