My lifestory - Kapitel 6

Han kom ner med bandgage och sjukhustejp. Samtidigt som han fixade såret som en hjältleman så pressenterade han sig.

- Jag heter Alwin Scott och bor i det här huset med min familj och min hund.
- Gud vilket fint namn sa jag till han. Själv heter jag Selena Gomez, är det bekant?
- Nee, hurså?
- Äh, det var inget.

Sedans tog han tag i min hand och följde mig till...


Dörren och han öppnade den och sa att jag var tvungen att gå för han skulle göra någonting men han sa inte varför.

Selena´s perspektiv
Varför sa han inte vad han skulle döljde han någonting för mig, inte för att han ska berätta allt, för vi har ju inte känt varandra speciellt länge men än då.

När han följde mig till dörren, gav han mig en lapp med ett mobilnummer på och så sa han
- Ring mig vid 12.30 så ska jag gått göra dig, för det som hände.
- Oke....

Jag hann inte svara innan han stängde igen dörren framför mig. Jag gick ner för trappen som var framför dörren och gick i genom portarna som han bodde inannför.

Det vibrerade i fickan och jag tod upp min mobil. Det stod ett namn på telefonen och jag svarade.

- HEYY, det är jag David, jag undrar om du kom hem ordentligt.
- Njaaa inte riktigt än men snart, svarde jag oroligt tillbaka.
- Vadå det har gått 2 timmar sedan vi gick från fiket, vart är du?
- Men oroa dig inte jag är på väg nu.

Jag la på luren utan att säga hej då. Men jag ville inte oroa David, men jag kanske gör det när jag la på luren så där. Sen började jag gå hem igen..

När jag kom hem så var klockan middags dags så jag lagade någon lätt och satt mig vid middagsbordet och började äta. den kvällen somnade jag vid halv ett.

Jag vaknade runt nio tiden nästa morgon och gick ner till frukosten där mamma och pappa satt.

- God morgon gumman, sa mamma och pappa i kör.
- Hmm, god morgon, sa jag lite flummit.

Jag började äta min frukost och tod tidningen som låg på bordet. Men på första sidan i tidningen stod det.

LOUIS KOM SENT TILL INSPELNINGEN, DET HAR ALDRIG HÄNT HITILLS, LOUIS OCH HANS VÄNNER I ONE DIRECTION MISSADE SPELNINGEN, VAD ÄR DET SOM LIGGER BAKOM DENNA HÄNDELSE?

- Vaaaaaaaaaa? det sprutade ut min juice som jag hade i munnen, rakt på bordet där jag satt.

Jag kollade på bilden och det såg exakt ut som killen jag krockade i igår. Han kan ju inte ljuga för mig? eller är det han ens? Han kanske har en tvilling?

Jag gick upp till rummet och jag visste ite vad jag skulle göra när klockan slog halv tolv. Men btw så var han rätt snygg på bilden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vem är egentligen Alwin Scott, varför ljög hann för mig. Vad skulle Selena göra när klockan slog tolv?
KOMMENTERA KOMMENTERA KOMMENTERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0